Fronter ny rognpostei
En ny postei er nå ute i butikkene, basert på torskerogn, og her er Vesterålen og Melbu i fokus på mer enn en måte. Det er «Melbukaviar» som nå prøver seg med et nytt produkt i dagligvarehandelen.
Bjørn Eides blide ansikt skal nå pryde salgssøylene for Melbukaviar i flere hundre butikker, sammen med stortorsken fra Hadselfjorden.
Bjørn Eide fra Melbu er for mange en kjent hobbyfotograf. På sin fisketur i strålende vintervær utenfor Vesterålen tok han noen blinkskudd der han poserte med en flott skrei i fantastiske kulisser. Dette resulterte i at Melbukaviar tok kontakt og inngikk avtale med Bjørn om å bruke dette bildet på sine salgssøyler av den nye posteien, forteller daglig leder, Kristian Jensen, i Melbukaviar.
Melbukaviar lanserte like før jul nyheten Melbukaviar Postei, som er en postei basert på torskerogn. Fra før av selger firmaet vanlig tube-kaviar i flere varianter og er å finne i nesten alle landets butikker.
-Vi oppdaget blinkskuddet på Bjørn`s facebookside og han tok utfordringen på strak arm. Vi fikk en avtale om å bruke bildet i vår reklame, og det synes vi er meget morsomt og sporty gjort, forteller Kristian.
-Vi utviklet på det tidspunktet salgsutstyr for butikk, og var på utkikk etter et slikt bilde. Vi vurderte bildet som meget passende for for dette produktet. Bildet viser råvaren på en sjeldent god måte. Melbukaviar postei er jo et naturprodukt basert på torsken i Vesterålen.
Det er flotte vinterkulisser i bildet som er tatt utenfor Vesterålen. Den sporty fiskeren på bildet er i tillegg Melbu-mann, så da var valget enkelt, sier sjefen for Melbukaviar. I skrivende stund er «Bjørn» på tur ut i omlag 100 butikker i Nord-Norge. På sikt er det ikke umulig at «Bjørn» blir å treffe i flere hundre butikker i Norges land.
-Kanskje vi heretter kan gi Bjørn tittelen den nye «postei-gutten», for det lever han jo opp til nå, sier Kristian.
Han legger til at det alltid er spennende hvordan markedet tar i mot et nytt produkt. -Vi har benyttet tiden siden lanseringen å utvikle salgsutstyr for butikk. Resultatet fra testene viser fantastiske salgstall, som er over all forventning. Vi har butikker i Lofoten og Vesterålen som selger flere hundre bokser postei hver måned. Nå som «Bjørn» vil stå i butikkene rundt om i landsdelen, så vil det trolig være grunnlag for å si at lanseringen av nyheten er svært vellykket, sier en optimistisk Kristian Jensen i Melbukaviar.